Category: Nu.nl Columns

Business maken van de deeleconomie, hoe doe je dat?

Deze column schreef ik eerder voor Nu.nl De deeleconomie is hip en booming met een groei van honderden procenten per jaar. Hoe kun je daar als klassiek business2consumer bedrijf business van maken? Lees de introductie en ga aan de slag met de tips. Delen betekent volgens de van Dale : zo splitsen dat ieder zijn…
Read more


16 December 2013 0

Recessie is eigen schuld

Deze column schreef ik eerder voor NU.nl Soms lees ik een klein berichtje waardoor ik grote dingen beter snap. Met het volgende ‘nieuws’ snap ik veel beter waarom Nederland blijft hangen in de recessie terwijl landen om ons heen het wel goed doen. Het is je eigen schuld, word wakker! DAS deed een onderzoekje onder…
Read more


26 June 2013 0

Maak je niet druk

deze column schreef ik eerder voor nu.nl Misschien maak je het mee dat je vaak van de ene naar de andere afspraak holt, onderweg niet eens tijd hebt om je mail te doen en je je om half drie afvraagt: Heb ik eigenlijk al gegeten? Maar voor je een twix kunt kopen zit je al…
Read more


11 March 2013 0

Een nieuwsbrief? Doe moeite of doe het niet

‘Nu meer succes!’ ‘Vind jezelf opnieuw uit’ ‘Kom meebruisen’ en ‘Goeiedeal weken’. Zomaar een greep uit een aantal nieuwsbrieven die ik deze week lekker spontaan in mijn inbox kreeg. Nieuwsbrieven waar ik me nooit voor heb aangemeld en waar ik absoluut niet op zit te wachten. Ik heb daar meer last van dan van Al…
Read more


4 February 2013 0

Kijk een gegeven paard wél in de bek

Gratis. Freebees. Stressballen, ludieke pennen en geinige petjes. Een ballon. Een proefrit. Een tweede kopje koffie. Je hoeft er allemaal niet voor te betalen. Maar wat heb je er eigenlijk aan? Meestal geen hol. Maar dat mag je eigenlijk helemaal niet zeggen als je iets gratis krijgt. ‘Je mag een gegeven paard niet in de…
Read more


22 January 2013 0

Ben jij een gamechanger? Test jezelf met de Gedoe List

Natuurlijk werk je als ondernemer aan de volgende gamechanger. Het volgende product of de vernieuwende dienst die de mensheid gaat veranderen. Voor minder neem je geen genoegen, daar ben je ondernemer voor geworden, nietwaar? Het zijn ondernemende mensen geweest die het wiel, de iPad, de paperclip en het hooi hebben uitgevonden. Het hooi? Een gamechanger?…
Read more


11 December 2012 5

Gratis brood voor iedereen

Stel je eens voor, je gaat naar bakker Cor op de hoek en je bestelt drie krentenbollen, een halfje bruin, een halfje wit en, waarom ook niet –het is vrijdag- een ragoutbroodje. De lieftallige Tanja achter de balie pakt je bestelling met liefde in en na een bijna te verleidelijk ‘anders nog iets?’ laat ze…
Read more


28 November 2012 0

De sukkels nemen het over

Het is een keiharde wereld in ondernemersland. Eten of gegeten worden is het devies, de een zijn brood is de ander zijn dood. Wie een ander helpt is een loser. O ja? Als dat klopt dan ben ik en zijn velen met mij enorme losers. Vette sukkels die omzet laten lopen. Mietjes die anderen gaan…
Read more


27 November 2012 0

Hoe kun je een expert worden?

De heilige graal van het ondernemerschap is dat mensen je zien als dé expert. De expert op het gebied van marketing, of sociale media, of coaching, of veranderingsprocessen of wat je toko dan ook doet. Er is zelfs een winkelketen die zo heet: Expert. Het mooie is , is dat het eigenlijk helemaal niet zo…
Read more


11 June 2012 0

Binnenkort op TV: de beste mislukking van het jaar

Grandioos op je bek gaan. Het is niet veel mensen gegeven. Als ik zo op twitter en facebook kijk dan is iedereen blij en lukt altijd alles. Wat jammer! Ik kan niet anders dan me er over verbazen. Misschien is het zo dat we juist goed zijn in het op onze bek gaan, maar dat…
Read more


24 April 2012 1

Eerlijke handel maakt je succesvol

Gisteren was ik weer eens bij een netwerkbijeenkomst in een café. Je kent het vast wel, visitekaartjeskwartetten en dan maar doen alsof je succesvol bent. Het was een bijzondere bijeenkomst want sommigen hadden zelfs foldertjes van hun bedrijf meegenomen en zagen in iedere bezoeker een potentiële klant. Zo ook Jeroen, strak in pak met een…
Read more


19 March 2012 1

De klant is geen koning

‘De klant is koning.’ Dat spreekwoord klinkt als een klok. Ik kan me er ook meteen wat bij voorstellen. Kroontje op, veer in de reet en applaudisseren maar. ‘Wat fantastisch dat u bij mij komt winkelen. Wat u maar wilt, o, koning, u vraagt wij draaien.’ Ondertussen ben ik er achter dat dat niet altijd…
Read more


27 February 2012 0

Je Waarde als ondernemer

Hoeveel ben je waard als ondernemer? En is dat altijd hetzelfde? En wie bepaalt hoeveel je waard bent? Wanneer? Sommigen van jullie zullen nu in zichzelf antwoorden: ‘Veel geld, ja, ik en vantevoren’. Voor die mensen is dit stukje bedoeld. dit stuk schreef ik eerder voor NuZakelijk.nl Een veel voorkomende manier om geleverde waarde en…
Read more


8 February 2012 0

Impact

Mijn buurman Henk is een echte landjutter. Hij scharrelt met liefde fietsonderdelen bij elkaar, hij maakt daar in zijn met kunstgras begroeide tuintje nieuwe fietsen van. Hij belt links en rechts aan in de straat met de vraag of mensen nog een moervleugeltje of dubbelloopse naaf over hebben. Hij gooit fietswrakken op zijn aanhangwagen en…
Read more


20 January 2012 1