Verspreid je ideeën? Wees een paard van Troje

Verspreid je ideeën? Wees een paard van Troje

1 maart 2012 Waarmaken 1

Als je een product of dienst verkoopt dan is het handig dat je weet wie dat nodig heeft. Beter is het om te weten wie je fans zijn en hoe je ze kunt bereiken. Marketing is daar een prachtig instrument voor. Dan gaan de mensen die jou of je product nodig hebben je sneller vinden en het misschien wel kopen.

Als je geen product te verkopen hebt, maar je ideeën wilt verspreiden, welk belang heb je er bij om je idee te verspreiden aan de mensen die al je fans zijn of hetzelfde denken? Als je je ideeën wilt verspreiden moet je je misschien wel richten op de mensen die anders denken en niet je fans zijn. Marketing andersom is misschien een uitkomst. Maar wat is dat?

Toen de Grieken lang geleden aan de poort van Troje stonden ontmoetten ze in de Trojanen nu niet direct hun fans. Ze verzonnen een list: Ze bouwden een groot paard en lieten het voor de poort van Troje achter. In het paard zaten soldaten verstopt.

Toen de Trojanen vervolgens dachten dat de Grieken weg waren, haalden ze het paard binnen, als geschenk. Ze werden verrast, verbaasd en overrompeld door de soldaten die uit het paard kwamen. De soldaten openden de poort en namen uiteindelijk Troje in.

Wees zelf een Paard van Troje. Ga naar de plakken waar men je niet verwacht. Verpak je boodschap mooi in van tevoren. Verstop je soldaten, kies de taal die aansluit… tot ze je binnen halen.

Open dan de poorten met je vlijmscherpe ideeën en messcherpe taal. Verras, verbaas en overrompel.

 

One Response

  1. *gaat verzinnen waar ze haar paard van Troje naar binnen zou willen rijden*
    ;-)

Geef een reactie

Jouw e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *